Tanggungjawab

Salam kepada semua.. Hamba sebenarnya xtau nak letak tajuk pe kat entri kali nie.. Jenuh da hamba fikir tapi masih berfikir.


Sebenarnya hamba nak cakap sesuatu tentang decision making. Kita semua pasti akan membuat keputusan dalam hidup kita. Tak kira apa jua bentuk keputusan. Jadi adalah hak kita untuk membuat jeputusan untuk diri kita. Jadi buatlah keputusan yang bijak fikirlah dahulu sebelum kita membuat keputusan. Ambillah masa yang berpatutan supaya keputusan yang kita putuskan adalah keputusan yang bijak.


Walaupun kita berada di bawah tanggungjawab seorang ketua, janganlah kita terlalu mengharapkan ketua kita untuk membuat keputusan untuk kita. Apabila kita diberi tanggungjawab oleh seorang ketua, sudah pasti tanggungjawab untuk membuat keputusan itu adalah tanggungjawab kita. Pernahkah anda terfikir kenapa seorang ketua memberi tanggungjawab tertentu kepada kita?

Tanggungjawab seorang ketua sudah pasti besar dan berat, jadi seorang ketua memberi tanggungjawab kepada kita agar beban tugas seorang ketua dapat diringankan dan haruslah pengikutnya setia dan membantu ketua mereka.

Sebenarnya apa yang hamba ingin katakan disini ialah janganlah kita hanya menunggu keputusan daripada ketua. Ada kalanya kita juga harus membuat keputusan sendiri bagi pihak ketua kita dengan rujukan ketua masing2.
Terima kasihlah kepada semua kawan2 yang telah banyak membantu hamba dalam menjalankan tugas seorang presiden. Nanti ada masa+duit hamba belanja kalian semua ya.. :D

2 comments:

Nazrul Montolivo said...

ko perli aku ke r? haha

Syamil said...

Ehh.. mana ada.. haha.. saje je.. da lame x post.. xtau nak post ape.. :P

Boleh klik kat image untuk magnify